torsdag 10 december 2009

.Dagens tanke

Det finns tusentals med vackra dikter och sånger som beskriver känslor mellan man och kvinna, eller mellan människan och Gud. Tycker att den här sången är så vacker och talande. Hade gärna haft den sången på mitt bröllop om jag hade gift mig nu.


I Will Be Here(Steven Curtis Chapman)

Tomorrow morning if you wake up
and the sun does not appear
I will be here
If in the dark, we lose sight of love
Hold my hand, and have no fear
'Cause I will be here

I will be here
When you feel like being quiet
When you need to speak your mind
I will listen
And I will be here
When the laughter turns to cryin'
Through the winning, losing and trying
We'll be together
I will be here

Tomorrow morning, if you wake up
And the future is unclear
I will be here
Just as sure as seasons were made for change
Our lifetimes were made for these years
So I will be here

I will be here
And you can cry on my shoulder
When the mirror tells us we're older
I will hold you
And I will be here
To watch you grow in beauty
And tell you all the things you are to me
I will be here

I will be true to the promise I have made
To you and to the One who gave you to me

Tomorrow morning, if you wake up
And the sun does not appear
I will be here
Oh, I will be here.



Kramar

4 kommentarer:

svintoflickan sa...

hej hej.
vad är de för skola du funderar på.
jag vill plugga distans sen me nåt skrivargrejs..får söka flera efter sommaren sen.

tack för dina ord.
man blir ju lite hönsig ibland..
men min mellankille är ju liten me...men vill ju hon ska ha lite kilon att ta av allafall.

ha de sååå bra.

å kramkram!!!!!

Sara sa...

Vilken fin text! Allt bra med er? Jag är hos mamma och pappa och vi ska snart dricka lite te och fika. Nu har jag änligen blivit av med mjölkstockningen, och jag hoppas verkligen inte att jag får det igen. Nu är det barnen som är väldigt förkylda men hoppas det snart ger sig. Hoppas ni får en mysig helg. kram kram

Carolina sa...

Du var med och tävlade om ett par Crocs Original häromdagen, nu har du chansen igen - i dagens lucka kan man vinna ett par Crocs Offroad Original - kika gärna in och delta om du inte redan gjort det! Ha en härlig fredagskväll! Kram Carolina

Mrsfunky sa...

Till svintoflickan: tänkte söka till barnsjuksköterska eftersom det är det som jag vill jobba som. Jag brinner för det! Önskar dig en trevlig helg! Sköt om dig!
Kramar

Till Sara: vad skönt att du mår bättre nu, då kanske vi kan ta och ses snart. Med oss är det bara bra. Hoppas du hade en bra dag med dina föräldrar. Sköt om dig så hörs vi. Kramar

Till Carolina: Tack för alla tips, är glad att du hör av dig. Tycker om dina tävlingar.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kramar