tisdag 8 juni 2010

.Mediciner hit och dit

Lillkillen sover och stora killen ligger och vilar framför en film. Jag vet, det är mitt på dagen och dessutom fint väder, men han är inte riktigt på hugget idag, så då fick det bli så. Hoppas bara inte att han håller på att bli sjuk igen, för några fler sjuka barn vill jag inte ha. Vi har haft vårat nu. Det värsta är att han har åkt på en riktigt jobbig hosta och har dessutom lite jobbigt med astman igen, så det gäller att pumpa i med mediciner några gånger per dag. Mina små killar, alltid är det ngt. Lillkillen är inte heller helt bra ännu, men efter att vi fick den nya medicinen så tycker jag att vi har märkt skillnad i alla fall, vilket känns skönt.
Hade besök av kompisen E och hennes lilla dotter idag. Det var trevligt som vanligt. Mamma och pappa kom oxå förbi en stund på lite kaffe, alltid lika uppskattat.

Lillkillen har haft kalsonger hela förmiddagen utan några olyckor. Tog på honom en blöja nu när han sover middag, men när han har vaknat ska den av igen. Tänk om han skulle bli torr nu, det vore inte helt fel inte. Han är så duktig min lilla prins! Måste bara försöka hitta lite fler kalsonger, dem jag köpte var så stora, men har inte hittat några i stl 74-80 så jag fick köpa i stl 86/92 i stället. Han brukar ju ha den stl, men när man tar bort blöjan så är det inte mkt kvar. Hans lilla rumpa behöver inte så stora kalsonger =)

Nej, nu känner jag att jag är i behov av kaffe, så det får det bli.
Kram på er!

1 kommentar:

Sara - Thaison sa...

Att hitta kalsonger (eller trosor) som passar när de slutar med blöjan tyckte jag var jätte jätte svårt. Jag har för mig att Lindex eller Kappahl gör små storlekar UTAN att de är blöjanpassade. HM har det iallafall inte. De sa till mig att jag slutade med blöjan för tidigt!

Hoppas pojkarna kryar på sig snabbt.

kram