söndag 13 juni 2010

.Dax för möhippa!

Igår var det äntligen dags för möhippa för min kompis E som gifter sig nästa lördag. Mina föräldrar kom över och var barnvakt och det blev ingen direkt tidig kväll. Tack för det! Ni är guld värda!
Det var en riktigt trevlig kväll, även om jag kan tycka att vi var alldeles för snälla emot henne=) Vi var först hemma hos en tjej och käkade lite ost och kex och annat smått och gott. Det bjöds även på vin till dem som inte körde, men eftersom jag var chaufför så fick det bli fanta. Nåja, det gick ju det med. Efter mkt prat och många glas vin åkte vi in till Örebro där vi hade bokat bord på Hellas. Mmm, oj vilken god mat vi fick. Riktigt mumsigt! Vidare gick vi sedan till O´Learys där vi tog varsin drink eller kaffe. Det märktes dock att dem flesta av oss är småbarnsföräldrar för det gäspades bra tidigt och det blev inte så jättesent ändå och tur var väl det med tanke på att mina föräldrar skulle hem sedan.
Ja, nu är det mindre än en vecka kvar och sedan är det dags för bröllop. Ser framemot det! Får hoppas på bra väder bara, för jag har inte hittat ngt att ha över klänningen om det blir kallt.

På tal om ngt helt annat så fick jag mess av en kompis i fredags. Hon väntar sitt andra barn nu och har sedan tidigare en pojke som är lika gammal som N. Dem hade varit på ultraljud nu och dem trodde att det skulle bli en liten tjej. Fatta vad roligt, jag är så glad för deras skull! Kommer att bli mysigt med en liten tjej.
Nej, nu är det kanske dax att göra lite nytta igen och inte bara sitta framför datorn.

Kramar

1 kommentar:

Therese sa...

Tack snälla för din kommentar! Och oj så skoj du haft, möhippor är alltid kul! Å än trevligare nästa helg då ni får gå på själva bröllopet :-) Kram