onsdag 2 juni 2010

.Hur prioriterar vi våra liv?!

Jag har funderat mkt på sistone om vad som är viktigt i livet och varför. Hur vill vi leva våra liv? Vad är det som är viktigt för oss? Vill vi leva våra liv och ständigt vara på jakt efter mer, aldrig vara nöjda med det vi har. Ständig jakt på mer pengar, bättre jobb, träna mer, gå ner i vikt, ha en stor umgängeskrets, fint hem, fina bilar, perfekta små barn etc...eller vill vi leva våra liv med en tacksamhet över det vi faktiskt har och känna glädjen över det liv man har valt att leva. Varför sträva efter saker som inte är viktigt! Vad är viktigt för dig och för mig? Vad vill vi förmedla till våra barn?
Jag är otroligt tacksam över det liv jag lever och skulle inte vilja byta bort det mot ngt annat liv. Visst har jag gjort misstag i livet, saker som jag inte är nöjd med, men dem misstagen har gjort mig till den jag är och jag ångrar ingenting.

Jag har vänner som hela tiden strävar efter mer, som aldrig riktigt verkar nöjda med sitt liv och det dem har. Vänner som spenderar mer tid på jobbet än med sina barn. Visst det gör väl dem flesta som jobbar heltid eller så, men många kanske väljer att vara med sina barn när dem är lediga, men det gör inte dem. Andra vänner strävar efter att nå sin idealvikt och gör allt för att gå ner så mkt som möjligt trots att det inte är hälsosamt och personen i fråga kanske inte behöver det. Hur vill vi leva våra liv? Jag vill gå ner några kilo, men för vems skull. Är det för min egen skull eller är det för omgivningen? Är det värt att kämpa så eller kan jag vara nöjd för den jag är.
Jag är skapad helt unik och det finns ingen som är som jag. Är inte det otroligt!

Du är värdefull!
Du är viktig!
Du är unik- ingen är som du!

Ta vara på varje dag och lev livet så som du vill leva. Ditt liv är en gåva!

Inga kommentarer: