torsdag 10 juni 2010

.Långsam natt

Klockan är snart 01:00 och det känns som om tiden bara kryper fram. Det kommer att bli en lååång natt i natt. Det är lugnt på avdelningen, inte så många patienter, vilket är skönt eftersom jag är så trött. Det blev inte många timmars sömn idag, hann dock sova en timme innan jag åkte till jobbet, vilket var skönt. Imorgon lär det väl inte heller bli så mkt sömn. Lillkillen ska få vara hos en kompis i några timmar medan jag sover eftersom mannen inte hade möjlighet att vara hemma. Det känns hemskt att lämna bort honom när han är sjuk, men vad gör man.
Idag när han vaknade på eftermiddagen hade han 40,6 i temp och mådde riktigt dåligt! Lilla gubben, lider så med honom =( Önskar att han kunde få bli helt frisk ngn gång.
Om febern håller i sig lika länge som sist så tänker jag ringa till barnkliniken och be att dem kollar upp honom ordentligt. Ok att barn kan vara sjuka mkt, men det här är extremt och dessutom får han alltid så hög feber. Min lilla skrutt!

Har nu bara sex nätter kvar att jobba tills jag ska gå hem igen. Det känns lite konstigt, men jag ser framemot en underbar sommar hemma med mina killar =)
Nej, dags att återgå till jobbet.
Önskar er en fortsatt god natt!

Inga kommentarer: