tisdag 22 juni 2010

.Inte så mycket Torp

Igår startade den stora Torpkonferensen som är en stor kristen konferens som varje år brukar vara runt midsommar. Vi brukar försöka åka dit några gånger varje år, speciellt eftersom vi bor så nära. Jag älskar att vara där och hade sett framemot att få åka dit i år igen. Tyvärr så är mannen bortrest hela veckan och det är inte så lätt att åka på kvällsmötena själv med båda killarna. För det första så börjar inte mötena förrän kl sju på kvällen och för det andra lär jag inte få sitta still om jag ska gå själv med killarna, så det är inte värt det. Får åka dit på lördag kväll när mannen har kommit hem.
Det är så skönt att få komma dit och få ny kraft och träffa en massa härliga människor. Det är underbart!
Nej, i år blir det nog till att följa mötena via webben istället. Det blir inte riktigt samma sak, men vad gör man inte.
Jag önskar att jag kunde leva mitt liv ännu närmre Gud, att Hans vilja får ske i mitt liv och att jag får vandra med Honom varje dag. Jag vill prägas av Honom och vill att Han ska vara mitt centrum.

Låt Din vilja ske Låt Ditt rike komma
Låt Din härlighet bli synlig mitt ibland oss nu
Låt Din vilja ske Låt Ditt rike komma
Låt Din härlighet bli synlig mitt ibland oss nu

Vi vänder oss bort från allt vårt eget
vi vill bara gå Din väg
Som ett folk med samma hjärta
står vi inför Dig med denna bön och sång



1 kommentar:

Therese sa...

Håller med i det du skriver, kände denna känsla i kyrkan i lördags... Saknar min barnatro och gemenskapen. Har du varit i Husbonliden någon gång? Där hålls också stora sommarmöten.

Dina brädor är färdiga och jag ska försöka hinna åka och lägga dem på lådan idag, men som du förstår så har jag det lite omtumlande just nu. En nära vän och del av familjen har fått besked om allvarlig sjukdom, som vi alla måste smälta, vi ber för en positiv utgång.

Många kramar till dig och dina fina killar! <3