söndag 20 juni 2010

.Gräsänka igen!

Mannen har åkt iväg, så nu är jag gräsänka ett tag igen. Han ska till Berlin på kurs och kommer inte hem förrän natten till lördag, så midsommar får jag fira utan honom. Det känns inte så värst skoj! Det var inte kul idag när han åkte, riktigt jobbigt var det både för honom och för mig. Han har varit borta mkt nu och dessutom är han ju borta nästan en vecka nu, så det känns lite. Nåja, det ska nog gå bra. Jag kommer dock att sakna honom såååå! Han är den underbaraste som finns och jag älskar honom mer än ngt annat.

Till min man:

Jag älskar dig
inte bara för vad du är,
utan för vad jag är med dig.

Jag älskar dig,
inte endast för vad du har
gjort av dig själv
utan för vad du gör av mig.

Jag älskar dig
för det stycke av mig
som du lockar fram.

Jag älskar dig
för att du lägger din hand
på mitt överfyllda hjärta
och blundar
för alla löjliga, svaga ting
som du trots allt
svagt förnimmer där

och för att du drar fram i ljuset
alla de underbara egenskaper
som ingen annan
sökt tillräckligt länge för att finna.

Du har gjort det
genom att vara dig själv.
Kanske är det det som menas
med en vän
när allt kommer omkring.
(Delar ur: "Love" av Roy Croft, översättning J. Sehlstedt)


Jag skulle inte klara mig en dag utan min underbara make, han är min andra hälft, mitt liv, mitt allt!




Inga kommentarer: