onsdag 27 januari 2010

.VILL HA VÅR!

Ja nu längtar jag faktiskt till våren, men den verkar långt borta. Ute vräker det ner och det verkar inte vilja ta slut. Hur mycket snö ska det komma, hur lång vinter ska vi ha? Jag vill ha vår, tulpaner som växer i rabatten, knoppar som slår ut på träden, blåsippor ute i backarna små. Jag vill ha vår!
Som sagt så snöar det för fullt just nu och har gjort hela dagen. Det har väl kommit mellan 5-10 cm snö och kommer det fortsätta så här hela natten så lär det väl bli ännu mer. Mannen min är ute nu och skottar och fixar, men det värsta är att han ska bort nu i två dagar och jag vill inte ut och skotta. Hm, hur löser man det! Hoppas det slutar snöa snart, så kanske det klarar sig tills på fredag då han kommer hem igen.

Sitter och tittar på Robinson, är ganska skoj, men man inser vilka människor det finns. Hur beter sig människor när man är hungrig och inte har ngn mat, när man är trött och inte har ngn ork. Ibland blir jag lite mörkrädd för hur människor beter sig. Undrar hur jag skulle bete mig i samma situation.
Nej, nu ska jag ägna mig åt tv-tittandet och bara ta det lungt.

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kramar

Inga kommentarer: