söndag 24 januari 2010

.Lördagkväll med härliga vänners sällskap

Igår kväll hade vi som sagt besök av Fru Thure och hennes man samt deras lilla guldklimp Theo. Det var en kanontrevlig kväll som alltid när vi ses. Tack J och M för en trevlig kväll!
Kul att det inte dröjer så länge mellan varven när vi ses. Får försöka ta och ses med jämna mellanrum. Vore trevligt!
Vi bjöd på Indisk kyckling med ris och sallad, samt olika små tillbehör. Senare under kvällen blev det vaniljglass med blåbär. Mums! Inte helt fel inte! Det var riktigt gott och jag tror det uppskattades av alla.
Har glömt hur det är när barnen är små. Lille Theo var inte på humör hela kvällen och skrek en del, men han är ju såååå söt och charmig den lille guldklimpen. Jag blir nästan lite sugen på en till liten plutt, men nej.....nu får det vara nog =) Det räcker med dem vi har och som sagt, blir man sugen kan man ju bara låna andras små prinsar. Är så glad att Fru Thure och M äntligen har fått sin lilla prins efter lång väntan. Tänk va, vilket mirakel. Vilka små underverk, små mästerverk! Jag blir lika fascinerad varje gång jag träffar en ny liten människa. Det är så fantastiskt och tänk att jag och min man har blivit välsignade med två små prinsar. Jag är oerhört tacksam för mina fina små killar. Jag älskar er!

Mannen min håller på att laga lite söndagsmiddag, baconlindad fläskfilé med ris och sås. Låter gott! Har lovat honom att jag ska duka så jag gör ngn nytta =) Kanske bäst att göra det nu.

Hoppas ni har haft en mysig helg hittills och att ni får en fortsatt trevlig söndag.

Kramar

2 kommentarer:

JohannaK sa...

Hej du :)
Kolla på min blogg. Har gett dig en utmärkelse för din blogg! Tycker om den och dig :) Kram

svintoflickan sa...

javisst är de uunderbart..
tänk ...ibland när man tittar på sina små..kan man bara bli alldelles rörd..de är så mäktigt.
tycker de går för fort bara tiden...jag har ingen bebis längre.de växer så fort.

vad god mat ni verkar göra jämt..man blir ju alldelles hungrig när man läser din blogg.ler.

ha de så bra !!!

kraaaaaaaaam