torsdag 14 januari 2010

.Husmor eller inte

Idag efter att jag hade lämnat N på dagis så satte jag igång och bakade lite. Först slängde jag ihop två Bella limpor. Fick ett recept på det av min mamma. Så enkla och lätta att göra och dem blir sååå goda. Man bara måste äta flera stycken bitar, man kan inte bara äta en. Då är det ett bra betyg. Ska försöka lägga in ett recept på det imorgon.
Efter det så gjorde jag minimufins med blåbär. Dem blev inte heller så dumma. Visst, dem blev ju väldigt små, men det var ju också tanken med dem. Passar perfekt till barn och vill man kan man äta flera. Känns bra att ha bakat lite, har inte så mycket kvar att fixa till kalaset nästa vecka.
Har haft bra hjälp av min mamma idag. Pappa var på besök på sjukhuset igen, så då var mamma kvar hos mig istället. Vi har haft en trevlig dag tillsammans. Det är kul att få umgås lite med mina föräldrar ibland, speciellt när inga andra är med.

Nej, jag känner mig bra frusen efter promenaden, ska nog ta och sätta på lite te och värma mig med.
Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kramar

Inga kommentarer: