måndag 11 januari 2010

.Trött på kyla

Nu är jag bra trött på allt vad kyla heter. JAG VILL HA VÅR! Nej, egentligen vill jag nog att vintern ska stanna kvar ett tag till, men det behöver ju inte vara minus 20 varje dag. Det skulle räcka med minus 5 eller så. När det har varit så här kallt så räcker inte vår värme till inne, så vi behöver elda för att få varmt och inte lite heller. Varje morgon nu har det varit mellan 14-15 grader när vi vaknar och då är det kallt. Brrrrrr! Nej, bort med kylan och låt det bli lite varmare, då blir jag nöjd.
Imorse var det dags att bylsa på killarna och gå iväg till dagis. N var överlycklig över att äntligen få gå till dagis efter all ledighet. Så det var bara att ta på dem alla kläderna och bädda ner dem i vagnen och pulkan. L fick åka sin bebispulka och oj vad skoj han tyckte det var. Han skrattade hela vägen och var lycklig. Blir det varmare nu får jag försöka vara ute lite mer och åka pulka med dem eftersom båda tycker det är så roligt.
Ja, annars har jag ingenting inbokat idag. Jag hade tänkt att städa ut julen, men jag tog ett ryck igår kväll så nu är julen borta för denna gång. Skönt! Funderar på om jag ska plocka fram mina scrappinggrejer och sätta mig med det en stund och hoppas att inspriationen infinner sig. Ja, så får det bli.

Ha det gott så länge!
Kramar

Inga kommentarer: