fredag 15 januari 2010

.Slappardag

Idag har det varit en riktig slappardag på förmiddagen. Har visserligen varit iväg en stund till Marieberg för att handla hem ngt gott till kvällen, men i alla fall. Jag har inte stressat ngt och jag har inte haft någon tid att passa, så det har varit så skönt. Tog mig även en sväng i klädaffärer och hittade ett par nya jeans samt en snygg topp till. Känns bra, då har jag några jeans att byta med. Dem flesta av mina jeans har hål på sig, men nu har jag åtminstone tre par som är hela. Jag skulle ha fler par att byta med om jag bara gick ner några kilo i vikt, men det är en annan femma.
Tänk att det redan är fredag igen. Veckorna springer fram. Känns bra med helg så jag kan få se min man lite mer. Han har haft ganska mycket jobb den här veckan, samt att jag har tränat en del så vi har inte sett så mycket på kvällarna känns det som. Ikväll ska vi i alla fall ha mysigt. Jag tänkte fixa tunnbrödsrulle med ägg och räkor och sedan ta något gott att dricka till. Inte helt fel inte.

Just nu sover lillkillen, men stora killen somnade i bilen på hemvägen och hann sova fem minuter, så nu vill inte han sova. Typiskt! Det kommer att bli en låååång eftermiddag! Det värsta är att han egentligen inte orkar så runt fyra-fem kommer han att vara på väldigt bra humör- inte! Det är svårt att veta hur man ska göra med sömnen. Ska han sova eller inte. På ett sätt är det bra om han inte sover, men å andra sidan tror jag att han behöver det fortfarande. Han orkar inte med sig själv annars.
Nej, nog om det. Nu ska jag försöka gå upp på kontoret och jobba lite med bokföringen. så tråkigt, men ett måste.

Ha en trevlig fredag och en skön helg!
Kramar

Inga kommentarer: