tisdag 12 januari 2010

.På dig min Gud förströstar jag

PÅ DIG MIN GUD FÖRTRÖSTAR JAG!

På Dig min Gud förtröstar jag.
När oron skymmer min morgondag.
Och jag vet Du är trofast emot mig.

När svårigheter omger mig.
Så är jag ändå trygg hos Dig.
För jag vet att Du aldrig lämnar mig.

Är det natt eller dag?
Herre på Dig förtröstar jag.

Gud Du är alltid nära mig.
Ingen förändring finns hos Dig.
Du är densamme i går och idag och i evighet.
Du är min framtids säkra grund.
Du som står fast vid Ditt förbund.
Min klippa är Du.
Allsmäktig Gud.
Jag ärar Dig.


--------------------------------------------------------------------------------
Idag när jag åkte hem ifrån mina föräldrar så lyssnade jag på en lovsångskiva och då var bla den här sången med. Jag älskar den sången, den säger så mycket. Vi hade den lovsången på vår vigsel och den betyder därför en hel del för mig. Det är så skönt att veta att Han finns där, dag som natt, Han är alltid nära mig. Jag vet att det finns svårigheter i livet och oron kommer smygandes ibland, men jag kan lita på Gud och veta att han alltid är trofast emot mig. Vilken känsla, vilken trygghet. Jag är glad att jag får tillhöra dig Gud!

Kramar

Inga kommentarer: