fredag 8 januari 2010

.Magsjuka eller inte?

Usch, jag avskyr magsjuka. Det är bland det värsta jag vet. Visst, det är inte ofta jag åker på det, jag tror jag har haft det bara några få gånger, men kul är det ju inte. Imorse så vaknade N ganska tidigt och sa att han var tvungen att kräkas. In med honom på toa, men det kom ingenting. Efter en liten stund var det dags igen och då hann vi in på toa och han kräktes en hel del. Hmmm, hoppas verkligen inte att det är magsjuka, för det vill jag inte ha. Han var så duktig lilla killen, att han sa till och allt. Skönt att slippa få det på golvet. Han har inte kräkts ngt mer så har vi tur så är det inte magsjuka. Får hålla tummarna!
Idag är mannen på jobb i Nyköping. Han hjälper en kollega som behövde hjälp. När han kommer hem så ska vi åka till Jakobssons möbler och titta på stora rean som börjar idag. Spännande! Hoppas vi kan hitta någon snygg soffa då, vore inte så tokigt!

Ja, annars så händer det inte så mycket idag. Kallt är det, så det blir till att elda hela dagen så det håller sig varmt inne. Just nu har vi bara 17 grader, lite kallt kanske.

Ha en bra dag!

Kramar

3 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Kan inte annat än hålla med..finns inget värre än kräksjuka! Håller tummar o tår på att det var "falsklarm" o att ni klarar er!

Vill oxå, "mitt i allt" tipsa dig som redan tävlar/ har tävlat hos mig att jag nu dratt igång årets först tävling:

http://uj76.blogspot.com/2010/01/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html

..med chans att vinna presentkort från en gigantisk o finfin inrednings-present-allt-i-allo-butik! =)

Trevlig helg! Kram

Mrsfunky sa...

Till Tant Ulrika: Tack för tipset, ska sjävlklart titta vad det är för tävling. Jodå, oturligt nog var det magsjuka, men vi andra verkar peppar, peppar ha klarat oss hittills. Skönt!
Hoppas du får en fortsatt trevlig kväll och en skön helg.

Kramar

Anonym sa...

Vi har klarat oss *peppar peppar* :-) Det beror nog på att det ändå var några timmar efter vi var hos er som det bröt ut hos Noah. Hoppas han mår bättre nu och att han fick "vanliga" lite mildare magsjukan och inte vinterkräksjukan:-( Hur är det med honom nu? Ni klarat er? Jag hade 15 grader i huset i morse och när jag kom hem från jobbet hade jag bara 14 grader jag med. Usch har suttit med mössa, halsduk, tofflor och filt och alla tända ljus vi har här hemma ha ha ha. Hoppas det är varmare i morgon när killarna kommer hem:-) Hoppas ni fått upp värmen. Måste sätta in en kamin här inför nästa år *burr*. Kramar!