onsdag 27 januari 2010

.Snoriga näsor x två

Ja nu är det dags igen, snoriga näsor hos båda killarna. Skoj, skoj! Fast visst, jag är ju van med det. Lillkillen har ju varit förkyld och dann sedan han var två veckor gammal, så det är väl inget konstigt. Han har varit så gnällig idag och det är inte likt honom. Jag förstod att det var ngt som var fel och mycket riktigt, när vi kom hem strax efter lunch så hade han över 39 i temp. Lilla gubben! Hoppas det blir en lugn natt trots feber. Han har redan vaknat gånger flera och gnällt och då kändes det som om febern hade stigit ännu mer. Vi får väl se hur natten blir!
N är oxå snorig och dann, men ingen feber hittills. Usch, jag avskyr att ha sjuka barn, men det hör väl till småbarnslivet.
Jag undrar hur många gånger killarna har varit förkylda sedan dem föddes. Hur ofta är era barn sjuka?
Visst, N har inte varit hemma ifrån dagis särskilt ofta utan han har bara varit lite små förkyld och så, så det är skönt. Jag hoppas bara att jag slipper vara hemma så mycket nu när jag snart ska börja jobba.


Jag känner dig
Jag känner dig så väl
Dina fasor, dina våndor
Finns också i min själ
Du är mitt kött och blod
Du är ett dyrbart namn
Och min kärlek
Utan villkor
Jag gör vad jag kan
Så stor och stark på dagen,
Men så liten mitt i natten
När ingen ser, när ingen vet
Kommer gråten mitt i skratten

Fem fingrar ska skydda dig
Ett är månen
Ett är solen
Ett är polstjärnan bakom molnen
Ett är hopp och ett är tro
Handens fem fingrar
Vaggar dig till ro
------------------
Jag älskar er mina prinsar!


1 kommentar:

Therese sa...

Kan trösta dig med att det vänder vid 3.årsåldern. Då är inte barnen lika sjuka längre.. Hoppas du har sån tur=)
kramis på dig!!