torsdag 28 januari 2010

.Vill inte ha mer snö

Det fortsätter att vräka ner och nej, jag vill inte ha ngn mer snö. Varför ska det komma så mycket snö nu när man längtar efter våren. Vem har beställt all snö, inte är det jag i alla fall. Mannen min skottade igår kväll, men fortsätter det så här vet jag inte hur vi ska klara oss ända tills imorgon kväll. Ut och skotta kanske ni tänker, men det är inte så lätt när man bara har en liten spade och en JÄTTESTOR garageuppfart. Vi har en traktor vi brukar skotta med, men den har jag aldrig kört och tänker inte börja med nu heller. Jag hoppas helt enkelt att det ska sluta snöa snart.

Det är snart dags att hämta stora killen från dagis och sedan ska vi hem till ett par kompisar som bor några hus härifrån. Lillkillen sover dock fortfarande och har inte ätit lunch ännu, så jag kanske måste väcka honom snart. Det är typiskt att han alltid sover så länge när man ska bort eller har tider att passa.
I natt sov han dock inte så värst bra. Det var ingen rolig natt inte. Han var vaken jag vet inte hur många gånger och skrek. Tillsut tog jag upp honom och gav alvedon och trodde att han skulle sova bra, men inte då. Känner mig som en zombie idag. Tur att det inte är så varje natt, men det är jobbigt ändå. Nej, nu har jag gnällt klart för idag.
Ska ta på mig jackan och gå ut och hämta posten som nu har kommit och sedan ska jag väcka lillprinsen.

Hoppas ni alla får en fortsatt trevlig dag trots snöväder.
Kramizar

1 kommentar:

Diana sa...

Fast ganska mysigt också med snö! =) Har precis nu lagt ut en tävling med Vilda Victoria där du kan vinna presentkort. De säljer namnsmycken, barn och babykläder, inredning, klockor, kitch, barnsmycken, leksaker och mycket mer så tror att du skulle gilla tävlingen! =) Kram, Diana