tisdag 19 januari 2010

.Sova eller inte?

Jobbigt när barnen inte vill sova middag fastän dem egentligen behöver det. N är ju snart tre och börjar komma upp i åldern då man kanske inte behöver sova middag, åtminstone tror han det själv. Han har inte sovit middag varje dag, men då blir kvällen inte så lyckad om man säger så. Humöret är inte på topp och det är väldigt gnälligt. Idag är en sådan dag då han bara vägrar sova och jag kan inte tvinga honom. Han får vara vaken, men det är jobbigt!
Har haft en kompis på besök på förmiddagen och hennes lilla dotter. Trevligt, trevligt! Alltid lika skoj att ses. Får passa på nu medan jag fortfarande är hemma. Om bara några månader börjar jag jobba och då blir det väl inte lika mycket "kaffeträffar" =)
Nej, det känns bra konstigt att jag snart ska börja jobba. Lite skrämmande, men skoj! Jag känner att jag behöver det, men oj vad jag kommer att sakna mina små prinsar. Tur att jag jobbar natt så jag är hemma mer och kan umgås med dem.

Nej, nu ska jag ta och sätta igång att baka chokladbollar till kalaset imorgon och på torsdag. Mums!
Ha en fortsatt trevlig tisdag!

Kramar

Inga kommentarer: