onsdag 6 januari 2010

.Trettondagen

Ja idag är det trettondagen och mannen min är iväg på årsmöte i kyrkan. Hade gärna oxå gått, men han ska sjunga så det betydde att jag skulle ha hand om barnen själv och nej, roligare kan man ha. Jag vet, ni kanske tänker, vadå, kan hon inte ens ta hand om två barn själv på ett möte. Jo, det skulle säkert gå, men frågan är hur mycket jag skulle få ut av det. N skulle springa på toan gånger flera och var skulle jag då lämna L. Dessutom skulle N och J junior sitta och trissa varandra och sedan skulle det bli livat värre. Det är lättare om vi hjälps åt, då går det bra för då kan en av oss ta N och den andra L. Usch, måste verkligen bli bättre på att gå till kyrkan nu i vår, har varit dåligt med det under hösten. Nåja, det sitter ju inte i det som tur var.

På tal om något helt annat, är så sur, har budat på en tripp trapp stoll på tradera. Innan jag budade så frågade jag personen i fråga om hon kunde tänka sig att skicka stolen med schenker istället för med posten (det blir mycket billigare frakt då) vilket hon kunde. Det skulle då kosta runt 120-150 kr. Ok, det var ju bra så jag gav ett bud och vad händer då, jo hon höjer frakten till 300 kr och säger att det kostar så mycket att skicka med schenker. Grrr, jag blir såååå arg på henne. Jag vet inte hur jag ska göra nu, men det värsta är ju att jag kan inte ta tillbaka mitt bud. Hur skulle ni göra?
Nej, nu ska jag gå och ta mina små älsklingar. Dem sitter här bredvid och gråter i kör. Har spelat in Tingeling så jag lovade N att han och jag skulle titta på den. Bäst att hålla vad jag lovar och gå och se till att det blir lite lugnt nu.

Ha en fortsatt trevlig dag!
Kramar

2 kommentarer:

Elin sa...

Har hon sagt först att det går på 120-150 kr så är det ju det som gäller! Sade hon det innan du budade så kan hon ju inte ändra på det nu! Sånt måste ju stå i nån lag nånstans! Kram

Vickie sa...

Jag skulle ha försökt att bråka mig till den billigare frakten. Annars är det nog svårt.. inte kul det där inte.. suck..
Hoppas ni får en fortsatt fin vecka.
Kram