tisdag 16 november 2010

.Vi komma, vi komma....

...från pepparkakeland!
Ja idag blev det till att baka lite pepparkakor. Degen fram, kaveln på plats, mjöl på bordet, alla former ut och sedan var det bara att sätta fart.


N i full fart med att baka

Vi bakade stora kakor, små kakor, grisar, gubbar, gummor, granar, etc...



Koncentrationen är hög!


N´s plåt

Ja det blev en massa olika pepparkakor; flygplan, snögubbar och hundar.




En del av det färdiga resultatet

Nästa gång blir det till att baka ett stort pepparkakshus, men det får dröja några veckor. Kanske kan göra ett lagom till advent.

"Tre små gubbar, pepparkaksgubbar,
kom då gubbar.
Tre små gubbar, pepparkaksgubbar,
tre små gubs från pepparkakslandet
Ja på vägen vandra tillsammans
Hålla handen så känns det bättre
Oj så bruna, ojdå så bruna
Ja det är dem alla dem fyra
Aha, aha, aha
Hattarna är på, är på sné."

5 kommentarer:

Chicmommy - mamma till Ajdin sa...

Så mysiga bilder. blir sugen att själv ge mig i bakning med lillsonen :)

Therese sa...

Viket härligt peparkaksbak ni haft! Här blir det nog bak på torsdag då Luran är hemma från dagis :-) Ikväll är det smärre kaos, började ta fram jullådorna, men får nog avbryta det projektet.... Iaf tills barnen sover ;-P Kram

Agnes sa...

Vad roligt att baka pepparkakor! Måste vi också göra snart :)

Tack för din peppande kommentar igår! Det känns mycket bättre nu :)

Kram Agnes

cecce sa...

Åh..har ni redan bakat pepparkakor! Så mysigt och vad fina de blev! Längtar tills jag ska baka!

Kramar

Amanda sa...

Å vad mysigt med pepparkaksbak. Jag köpte hem lite nya formar häromdagen och ska iaf försöka få Ludde intresserad av att hjälpa till någon dag. :)

Tack för att du delade med dig av förlossningsberättelser. Det verkar väldigt olika hur folk upplevt kejsarsnitt just. Men jag är fortfarande helt inne på att KAN jag så VILL jag verkligen föda vaginalt.
Ska ta ett snack med min bm får vi se sen. :)
Kram