torsdag 18 november 2010

.Färdig att spricka

Usch och fy, idag på eftermiddagen har den där hemska monstermamman varit framme. Hon som bara skriker och är arg och som är färdig att spricka av ilska tillslut.
Varför, undrar ni säkert? Jo, svaret är en trotsig liten fyraåring. Han är inne i ngn hemsk period nu och trotsar järnet. Jag vet inte vad jag ska göra längre, är färdig att spricka av ilska vissa dagar.


Samtidigt är han så otroligt go och glad däremellan och så förståndig. Jag har svårt att tro att han bara ska fylla fyra då. Min lilla kille, det är inte lätt att vara liten och vilja så mkt.
Hoppas bara att det går över ngn gång, men då kommer väl nästa trotsperiod, eller...!?
Ett plus i kanten är att mina killar leker så bra tillsammans. Dem kan sitta i timmar på sitt rum och leka tillsammans. Dem dukar upp värsta buffen på bordet och äter tillsammans, bygger upp stora tågbanor och kör med tågen, leker mamma, pappa, barn etc..Dem är så fina mina små killar!
Nu är dem visst klara med kvällsmaten och redo för pyjamasen, så bäst att gå och fixa lite igen.
Fortsatt trevlig torsdagkväll!

Inga kommentarer: