måndag 8 november 2010

.Mosters goda limpor

Har precis slängt ihop två av min mosters goda limpor som nu står i ugnen. Mmm, det doftar gott! Ska bli trevligt att få smaka en bit när det är klart. Nygräddad bröd med ost och ett glas mjölk.

Bellas limpor
:

5 dl rågsikt

2½ dl vetemjöl

2 tsk pommerans

2 tsk brödkryddor

½ tsk salt

1½ tsk bikarbonat

2 tsk bakpulver

1 dl sirap

4½-5 dl filmjölk

Gör så här:

Blanda allt och lägg i en smord form. Grädda i mitten av ungnen i 45 min på 200 grader.

Smaklig måltid!



2 kommentarer:

Elin sa...

SV: Nej, jag instämmer ;)
Tack så mycket!

Amanda sa...

Mums vad gott med nybakt bröd!
Här hemma sa sambon nyss att han ville baka. Kanske kan få honom att baka lite sånt här till mig. :)

Vår vecka har startat bra. Men huvaligen så kallt det är!! Nya vantar har jag och Ludde varit och handlat idag. Kände det var nog bäst då dom ju varnar för riktigt snökaos imorgon. :P
Hoppas du haft en fin måndag med!
Kram