måndag 15 november 2010

.Saffransbröd i mängder

Har slängt ihop en sats med saffransbröd idag och det blev inte alls så dumt.

Det blev både lussekatter och bullar, men inte några russin. Jag älskar russin, men mannen har visst fortfarande inte växt upp och vill gärna inte ha russin i varken degen eller på lussekatterna, så ja, jag får klara mig ändå. Jag överlever helt enkelt utan russin i kakan =)


På ngt konstigt vänster så vet inte jag hur man bakar normalstora bullar, utan mina blir alltid stora som dasslock. Men å andra sidan är det bättre att äta en bulle och en kaka istället för flera, eller....Jag har nog dessutom aldrig sett att man har fått en liten bulle om man fikar på kondis. Nej, där är det oxå bullar stora som dasslock!



Nåja, en sak är i alla fall säker, dem blev väldigt goda! =)

Inga kommentarer: