onsdag 3 november 2010

.Längtan efter bebis

Om bara en vecka ska en av mina bästa kompisar bli mamma igen. Hon ska då gå igenom ett planerat kejsarsnitt och få träffa sin efterlängtade lilla dotter som dem har väntat på så länge nu. Är så glad för deras skull! Vilken lycka, vilket mirakel! Nästan så jag är lite avundsjuk på dem. Jag vill inte ha fler barn, men vilken känsla att få snosa sött på sin lilla bebis, att känna deras mjuka små händer, att höra deras andetag nära dig etc. Tänk att ligga i soffan med en liten bebis på magen och bara mysa. Längtan, den finns där, men ändå vill jag inte. Jag är så nöjd! Jag får låna mina kompisars bebisar, snosa på dem och sedan lämna tillbaka dem igen när dem skriker =)
Jag kan nog förstå varför mor och farföräldrar pratar om livets efterätt när dem får barnbarn, för finns det ngt mysigare än barn och speciellt små bebisar.
Visst har barn sina sidor, men ett nyfött litet barn, vilken kärlek, vilken gåva, ett mirakel!



Barn -en gåva ifrån Gud!

4 kommentarer:

Therese sa...

Nog är barnen en gåva alltid!!!
Och tack rara du för din kommentar, den värmer så ska du veta <3 Nu sitter jag och räknar timmarna tills jag ska åka till tandläkaren då jag har tur å har fått en akuttid! Önskar dig en fin dag, för visst blir du ledig nu fram till fredag om jag minns rätt? Njut av tiden med de dina!KRAM

Therese sa...

Hihihi, tycker det låter som om du är mer bebissugen än vad du vill erkänna;)
Kram

En pojkmammas vardag ♥ sa...

Vilken underbar bild!
Och det är verkligen magiskt med små nyfödda bebisar. att ha dom nära, nära och bara mysa med dom :)

Hoppas att du får en fin onsdag!
Kram

Anonym sa...

Åh vad spännande!