torsdag 18 november 2010

.Pippi på ägg

Jag har fått pippi på ägg

.



Jag äter ägg både högt och lågt och speciellt gott är det på kvällen att koka lite ägg, ta fram två bitar grovt bröd, bre lite majonnäs på och sedan skivat ägg och pricken över i, lite aromat. Till det en stor kopp te och kvällen är räddad!


Ja, ägg är gott i alla former, kokt, stekt, omelett, äggröra. En god omelett till frukost med skinka, lök och tomat, eller varför inte stekt ägg och bacon och en halv avokado. Mums!


Vad föredrar ni, kokt eller stekt eller omelett?



3 kommentarer:

cecce sa...

Älskar också ägg i alla former!
Har du smakat äkta skånsk äggakaka??
Mums:-)

Kramar

Therese sa...

Jag äter också ägg på längden å tvären i mitt GIande :-) Stekt på bröd med aromat är en lite syndig favorit.

Skönt att höra att även du har en monstermamma inom dig, här har hon varit framme nu på morgonen. Men nu är jag å luran vänner igen å ska baka ;-)

Kram <3

MammaMorran sa...

Här äts det också mkt ägg och precis som du säger är det perfekt på kvällen- men aromat har jag inte provat...ska genast göra det :)
Trevlig helg!
MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism