torsdag 25 november 2010

.Jul i vårt hus

Nu är det snart första advent och huset är städat och redo för adventsfirande. Stjärnor och ljusstakar är på plats = mys på hög nivå! =)



Den läckra julljusstaken som jag köpte på Jacobssons Möbler




Ljusstaken i ena vardagsrummet

Ljusen som står under ljusstaken har mannen min fått av sin farmor. Han fick dem flesta av hennes julsaker när hon dog, lite roligt att ha kvar. Kommer ihåg att min farmor och farfar oxå hade en massa figurljus hemma hos sig på julen.





N´s fönster.

Tomten är förskräcklig och spelar musik så det dånar i hela huset. Jag avskyr den, men vad gör man inte när barnen älskar den! =)




Stjärnan uppe i hallen




Stjärnan i ett av fönstrena i matsalen




Tomten i fåtöljen i ena vardagsrummet.

Tomten brukar alltid sitta där och även den har mannen ärvt efter sin farmor. Den är söt tycker jag och brukar alltid få ha en särskilt plats hemma runt jul.



På tavellisten i hallen fick en bräda gjord av Therese sitta. Passade kanon där!





Adventsljusstaken i köket!

Ja nu står huset i ordning och vi är redo för första advent!

Lussekatterna är bakade och pepparkakor finns det i massor, så välkommen första advent!

3 kommentarer:

Therese sa...

Hi hi ja nu är du redo, ni har det sååå fin och den där JUL staken gillade jag i massor! Ha en fin dag goa du! <3

Therese sa...

Homemade bandet är köpt hos Panduro i fjol, men tror det finns kvar i sortimentet! Hoppas dagen fortsätter bra <3 KRAM

Amanda sa...

Vad fint ni har det! Älskar den fina bräda Therese gjort! Hon är så duktig!
Visst är det bra mysigt med jul och advent iaf. ^^
Kram