söndag 28 november 2010

.Första advent

Idag är det första advent. Tänk va, snart är det jul. Om bara fyra veckor firar vi jul med allt vad det nu innebär! Mysigt!
Vad betyder advent: Ja, advent betyder ankomst. Man väntade på Herrens ankomst.
Idag får vi tända första ljuset, mysigt!

När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
och alla barnen glädjas
att fira få advent

Adventstid kom till mitt ensamma hus;
jag sätter i staken ett sparat ljus.
Något skall ske bortom frostig advent;
jag väntar en gåva, som Herren sänt.

Den gåvan är av ett helt annat slag
än gåvor vi ger till varann´ var dag.
Öppna din tillstängda dörr i ditt hus.
Så lyser i mörkret ett litet ljus.

Idag ska vi bara vara hemma och göra ingenting. Mannen ska fortsätta lägga klart golvet i hallen, förhoppningsvis blir han klar idag. Skönt! Jag och killarna ska bara mysa och ha trevligt. Kanske att det blir ett och annat parti memory med N. Han älskar det och kan spela om och om igen. I kväll är det sedan dags att bege sig till jobbet igen för första natten av tre.
Nej, nu är det dags att börja förbereda maten.
På återseeende och trevlig advent!

3 kommentarer:

Agnes sa...

Önskar er en jättemysig första advent :)

Therese sa...

Låter som en härlig första advent, här gör vi just inget heller annat än att försöka få upp värmen efter promenaden, drygt 20 minus är ingen idialisk skyltsöndags temeratur kan jag lova ;-P Kram <3

Anonym sa...

Fin text!