onsdag 10 november 2010

.Snöstorm och halka

Vilket väder vi har! Det blåser halvstorm och snön den vräker ner. Det har nog kommit minst en decimeter nu och det verkar inte vilja ta slut på eländet. Var inte det roligaste vädret att åka till jobbet i kan jag lova. Mycket olyckor på vägarna och på motorvägen var det inte plogat så det gick i 60 km hela vägen in. Inte alls skoj vill jag lova! Hoppas det har lugnat sig lite tills imorgon när jag ska hem.

På eftermiddagen idag åkte jag och killarna tillsammans med mina föräldrar till Vingåkers badhus och vi hade en underbar eftermiddag där. Killarna tyckte det var superkul och hade riktigt roligt! Det var så kul att se framför allt den minsta killen, oj vad han simmade i vattnet. Han var som en fisk! Han lärde sig att koka kaffe med munnen och efter det ville han bara göra det. Han svalde inte lite vatten inte, många kallsupar blev det =)
N hade oxå skoj i vattnet och åkte både lilla och stora rutchkanan samt försökte simma lite. Mina små killar, dem börjar bli stora nu.
Ska försöka åka till badhuset lite oftare nu så dem lär sig att inte vara rädd i vattnet.

Är ni ofta i badhuset med era barn?

Nej, nu ska jag och ta mig en kopp te och sätta mig med en tidning. Det har gått för runt här på jobbet ända sedan jag kom. Känner mig lite seg.
Förresten, bästa vännen C fick en liten dotter idag, såååå söt! Ett stort grattis till henne! Jag är så glad för deras skull och ser framemot att få träffa lilla underverket!


2 kommentarer:

En pojkmammas vardag sa...

Vi är väldigt sällan på badhuset med barnen. Men det beror på att vi har så långt till närmsta badhus...en av dom saker som är trist med att bo ute på "landsbygden" :)

Hoppas att snön upphör hemma hos er. Och idag har snöovädret hittat hit upp till oss också...

Kramar

cecce sa...

Oj...har ni så mycket snö? Här i skåne är det fortfarande regn som gäller!

Tyvärr åker jag alldeles för sällan till badhuset. Det är annars en bra "lekplats" på många sätt!

Ha en fin dag och må så gott!
Kram