torsdag 11 november 2010

.Vardagslyx när det är som bäst!

Idag på förmiddagen åkte jag in till Örebro för att förhoppningsvis få lite massage. Det blev tredje gången gillt för idag fick jag äntligen komma in. Det var en upplevelse vill jag lova. Riktigt skönt samtidigt som det vissa stunder var nästintill obehagligt för det gjorde så ont. Kommer dock att göra om det snart igen, fast nästa gång blir det nog oljemassage istället.



Thaimassage:
Med hjälp av händer, fingrar, fötter, armbågar och knän masserar man och stretchar ut musklerna så att energivägarna ska öppnas och balans infinna sig. I Thaimassagen arbetar man inte bara med musklerna i kroppen utan också med akupressurpunkter och energilinjer. Eftersom man arbetar med hela kroppen kan man tex. lösa spänningar och blockeringar som man har i en kroppsdel genom att bearbeta och massera en annan kroppsdel. Thai massagen har nu också blivit mer och mer internationellt erkänd som en medicinsk teknik.

Efter massagen gick jag och köpte lunch, en submarine med tonfisk och currydressing. Oj vad gott! Passade även på att shoppa lite, så förmiddagen idag var en riktig härlig förmiddag med en massa vardagslyx. Sådana dagar skulle man ha fler av =)

Ja och nu har jag hämtat killarna och dem är på sina rum och leker och allt är frid och fröjd. Ska nog försöka baka lite medan dem är lugna, får se vad jag hittar på.

På återseende!

1 kommentar:

Therese sa...

Vilken uuuuuuuuuuuuuuunderbar vardagslyx!!! Å du har första tjing på brädan :-) Kram <3