lördag 3 april 2010

.Vilken underbar dag!

Solen skiner, det är blå himmel och flera plusgrader. Kan inte bli bättre start på dagen. Visst, barnen vaknade som vanligt tidigt och jag fick gå upp med dem, men vad gör det om hundra år. Ska snart plocka fram lite frukost och sedan tänkte jag koka ägg som barnen kan måla sedan. Det hör ju påsken till och jag tyckte det var väldigt skoj när jag var liten.

Klockan tre får vi gäster så då ska all mat vara klar, men innan dess måste det nog bli en härlig promenad i det vackra vårvädret. Bäst att passa på att njuta, man vet aldrig när det blir sol nästa gång =)
Tänk att få ligga på en strand någonstans, solen skiner, en bok i ena handen, en kall cola i andra och bara lungnet som hägrar. Underbart! Drömma är bra!
Hade en bra dag igår hos svärisarna, förutom att dem två stora killarna höll på att göra oss galna. Jag blir tokig på dem, dem gör mig gråhårig i förtid. Jag förstår inte varför dem alltid ska bråka. Det är så jobbigt!
Nåja, det går väl över! Åkte sedan direkt till kyrkan på ett underbart möte. Det kändes bra!

Nej, dags att få fram lite frukost.
Hoppas ni får en fantastisk påskafton med mkt god mat och godis, men framförallt härlig gemenskap med nära och kära.
Kramar

2 kommentarer:

cecce sa...

Ja..igår var det underbart väder som jag tyvärr inte hann njuta av då vi skulle ha gäster och jag var tvungen att förbereda. Det är ju så:-)
Idag är det regnigt värre...tyvärr.

Känner igen det där med syskonbråk. Visst är det tråkigt!

Hoppas du får en fin söndag:-)

Kramar

cecce sa...

Skrev nyss en kommentar men vet inte om den gick fram.
Hoppas det!
Trelig söndag önskar jag dej...i alla fall!
Kram