söndag 11 april 2010

.Matallergi eller?!

Jag vet inte vad lillkillen har åkt på men både igår och idag har han fått stora vita utslag med rodnad runtom. Dem har kommit plötsligt, och är hur många som helst. Hela benen och armarna är fulla och det ser ut som nässelutslag, men jag vet inte säkert vad det kan vara. Jag funderar på om han har ätit ngt konstigt, men det ända jag kan komma på är mat med tomat i. Kan det vara ngt?! Han ser inte klok ut och det ser ut att klia, men vet inte säkert om det gör det. Ja, jag vet inte hur vi ska ta reda på hur det är, men det löser sig nog.

Ngn som vet vad det kan vara?

Det verkar som om det försvinner efter några timmar och att det kommer plötsligt ,så det borde vara ngn slags allergi eller så. Lilla gubben, han åker på det mesta han.

Tänk om han kunde få vara frisk ett tag, det vore inte så tokigt! Nej, nu är det dags att fixa lite mat till boysen och sedan tänkte jag lägga mig en stund, ska iväg och jobba i natt.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

2 kommentarer:

Therese sa...

Men fy tusan så obehagligt! Kan nog vara allergi av något slag, eller kanske sk vårknölar/utslag? Vet att flera får det denna tiden på året, men inte orsaken bakom. Håller tummarna att han blir kvitt utslagen!!! Många soliga kramar till er <3

cecce sa...

Hm...det där är svårt att säga men verkar nästa vara någo slags allergi. Om de inte försvinner - kolla med vårdcentralen!!

Hoppas du har det bra!

Kram