onsdag 7 april 2010

.Hemma med sjukt barn

Jag fick vara hemma med lillprinsen idag. Tråkigt! =( Jag som hade sett framemot en ny jobbvecka och sedan hinner man jobba en dag och sedan får man vara hemma med sjuka och gnälliga barn istället. Skoj, skoj!
Han hade bara 38 i temp imorse, men det känns som om den har stigit redan och dessutom har han jobbigt med astman. Det bara piper i bröstet på honom. Önskar att det fanns ngt man kunde göra. Han är ju jämt sjuk! Jag har dock hört om andra som har haft barn som har varit sjuka mkt och dem har opererat bort halsmandlarna och sedan har dem hållt sig friska nästan hela tiden. Undrar om det skulle kunna vara ngt? Hur kan man veta? Har det ngt sammanband?
Ja eller annars är det så enkelt som att han är känsligare än andra och därför är sjuk mkt. Det är dock irriterande om jag ska behöva vara hemma så mkt ifrån jobbet.

N fick vara på dagis idag så jag ska hämta honom efter tre. Han behöver få vara och leka av sig ordentligt. Det räcker att en av dem är hemma. Tänkte försöka sätta mig och scrappa lite nu när jag har lite tid över. Får se hur det går, lillkillen är ju ganska gnällig och vill gärna vara hos mig.
Nåja, vi får ta dagen som den kommer.

Ha det gott och fortsatt trevlig onsdag!
Kramar


Inga kommentarer: