lördag 10 april 2010

.Semesterplanering

Igår var det dags att jobba igen efter två dagars vab och det var skönt att få komma iväg till jobbet. Det värsta var att lillkillen sov uruselt natten till igår. Han skrek och hade jobbigt med astman och det var inte alls skoj. Jag fick nog som max fyra timmars sömn och sedan när man sov som bäst skulle man upp till jobbet. Nåja ,det gick bra och det hade gått bra med killarna på dagis oxå. Skönt!
Hem och hämta grabbarna och sedan börja förbereda för kvällen då min syster med familj skulle komma över. Det var dock bara en tredjedel av barnen som var med, dem andra två var hos våra föräldrar på minisemester. Jag slängde ihop en varm smörgåstårta och den blev inte så tokig faktiskt =)
Efter det blev det kaffe och glass och sedan satte vi igång med ett parti plump. Hjälp vad skoj vi hade, tårarna bara rann. Det får vi göra om fler gånger. Tack syster yster för en urtrevlig kväll!
Egentligen skulle vi ha planerat lite mer inför vår gemensamma semester i sommar, men som vanligt blev det inte så mkt planerat. Tur att det är ett tag kvar tills vi ska åka.

Ja och idag ska vi på 70-års fest. Min svärmor fyller år så idag blir det stort kalas. Det värsta är att dem har det så trångt så jag ser inte framemot att åka dit och trängas bland alla människor. Det blir fullt bara vi i familjen är där och nu blir det ju ännu mer folk. Nåja, det blir nog trevligt! En massa god mat lär det ju bli i alla fall samt tjugo sorters kakor =)
Nej, nu ska jag slänga fram lite frukost och sedan ska jag väcka mannen som fick sovmorgon igen.
Önskar er alla en underbar lördag!
Kramar

1 kommentar:

FLOOSAN sa...

Hoppas ni får en trevlig kväll fylld med goa mat.