torsdag 8 april 2010

.God morgon världen!

Känner mig pigg och utvilad idag trots att jag har varit uppe några gånger hos minsta killen. Ute skiner solen och det ser ut att bli en underbar dag! Lillkillen är på bättringsvägen, blir nog till att skicka honom till dagis imorgon. Näsan rinner fortfarande, men vad gör det. Det känns som om den har gjort det sedan han kom ut =)
Har ingenting inplanerat under dagen. Tänkte försöka städa lite och ikväll kanske det blir en promenad med en nära vän. Hoppas, hoppas! Vore trevligt!

Tänkte även försöka börja planera lite och se vad som behöver köpas till trädgården. Det börjar ju bli dags att tänka på det nu, även om det inte är kul. Jag avskyr att jobba i trädgården, men har man stor tomt måste man ju även sköta om den. Tänk om man hade råd att skaffa en egen trädgårdsmästare, det vore inte så dumt! =) Hade jag pengarna så skulle jag inte tveka.

Nej, nu ska jag sätta igång och greja lite så jag kan ta det lugnt på eftermiddagen när N kommer hem.

Förresten, hur har ni gjort när ni har sjuka barn. Har ni haft båda barnen hemma från dagis då eller har ni lämnat syskonen på dagis?

Känner mig lite kluven ang det, men dem flesta jag har pratat med brukar lämna syskonen på dagis, men frågan är vad som egentligen är rätt.

See you later!

1 kommentar:

Vickie sa...

Vi har gjort lite både och beroende på vad det är. Magsjuka är inget snack då är båda hemma. Annars brukar vi göra lite olika beroende på vem av dem det är osv. Men ofta får alla vara hemma, skönt för dem också att vara ledig när de går heltid.
Så gör vi om du blev något klokare av det!! Kram på dig och trevlig helg.
Ps du vet att det är en feberfri dag som gäller innan man får lämna på dagis igen ;)
Kram igen