fredag 23 april 2010

.Barn är härliga!

Barn är verkligen härliga! =) Vi var och åt kvällsmat på Max igårkväll och satt då bakom två män i 35-års åldern. N säger då högt och tydligt: Hej! ....inget svar. Han säger igen: Hej!...fortfarande inget svar. Mamma, kan han inte prata, säger han då. Jag blev full i skratt och visste inte riktigt vad jag skulle svara. Än en gång vänder han sig till männen och säger högt: Hej!, varpå mannen lite full i skratt vänder sig om och hälsar och jag har en nöjd och glad liten kille. Tänk va, det kan betyda så mkt att man bara säger hej, varför är det då så svårt när ett litet barn säger hej. Visst, nu är det ju så att man inte behöver hälsa på alla, men barn är ju barn.

Sitter på jobbet och klockan tickar långsamt fram. Önskar att det redan vore morgon, för jag är bra seg nu. Skulle jag lägga mig ner så skulle jag definitivt somna. Tur att jag bara har en natt nu och att jag sedan är ledig tills på mån. Känns skönt att få vara hemma hela helgen med min familj. Har inga speciella planer för helgen, men det finns ju alltid saker att göra hemma, så det lär nog inte bli så svårt att få helgen att gå =)
Nej, ska gå och ta mig ngt att dricka nu så jag kan hålla mig vaken.

Ha en fortsatt trevlig natt och dröm sött!


1 kommentar:

Sara - Thaison sa...

Åhh Max som är så gott :)

Javisst är barn härliga. De är så rak på sak och har inga som helst problem med att ställa frågor som kan göra en vuxen lite obekväm eller som din son vägra ge upp till killen hälsar.

hoppas ni får en härlig fredag och skön helg!
kram