måndag 19 april 2010

.ALERT - utbildning

Ska på utbildning på jobbet på onsdag och jag känner inte alls för det. Men, vad gör man, jo det är bara att göra som man blir tillsagd och gå på den där utbildningen. Egentligen är det inte utbildningen i sig som jag inte ser framemot utan det faktum att vi ska ha rollspel och sådant under dagen, vilket jag avskyr!
Utbildnigen heter ALERT - Akuta livshotande händelser - igenkännande och behandling och handlar om vård av akut sjuka patienter. Det är toppen att lära sig mer om det, men som sagt, jag vill inte vara med om rollspel och scenarier.
Har fått en bok som ska läsas till dess och jag har läst ungefär hälften, men jag vet inte om det sitter. Nåväl, huuvdsaken är att vi har ögnat igenom boken så vi vet på ett ungefär vad dem pratar om.
I maj blir det ytterligare en dag med utbildning, men då handlar det om lyftteknik.


Inga kommentarer: