onsdag 26 januari 2011

.Svårigheter i livet

Min mamma har varit sjuk sedan 1997. Hon mår dåligt psykiskt och har varit deprimerad från och till under hela den tiden. Hon har legat på sjukhus bra många gånger, dem första åren var hon där under flera månader sammanlagt, men nu har det blivit mer sällan, vilket känns skönt. Nu är det dags igen, så förra veckan var hon tvungen att läggas in igen och vi vet inte hur länge hon blir kvar. Det känns tungt och jobbigt, lider så med henne, med min pappa som får vara hemma själv och alla i min närhet. En sådan här sjukdom påverkar så många och det är svårt att se sina nära och kära tappa livsgnistan och inte vilja leva längre. Det är en sjukdom som inte alltid är lätt att förstå.
Det har varit många turer fram och tillbaka, med mediciner hit och dit och andra behandlingar som dem tror ska hjälpa och visst, det hjälper kanske för en stund, men jag önskar så att min kära mamma skulle få bli helt frisk och aldrig mer behöva läggas in och få vård.
Nej, livet är inte alltid enkelt och det finns upp- och nergångar, men jag är ändå så tacksam över att jag har den familjen jag har. Vi har upplevt mkt tråkigheter tillsammans och det har varit många tuffa år genom vår uppväxt, men vi har klarat det tillsammans och genom det har vi oxå kommit varandra närmre samt blivit starkare. Jag är den jag är och det beror på det som jag har upplevt och vad jag har varit med om.

Jag älskar dig mamma och jag hoppas att du får bli bra snart så du kan komma hem. Vi saknar dig och vill vara med dig!


/ Mrsfunky

2 kommentarer:

Johanna sa...

Kramar till dig! Hoppas att det snart vänder för din stackars mamma:( Kärlek till henne <3

Therese sa...

Ber en bön för din mamma, hoppas hon snart är hemma igen... KRAM