måndag 31 januari 2011

.Första studieuppgiften

Ska försöka ta mig i kragen och komma igång med studierna. Har en 400 sidor lång avhandling som jag ska läsa och sedan skriva ett arbete om. Den handlar om barnmorskans historia mellan 1920-1950. Kanske inte världens roligaste, men måste man så måste man. Den ska vara klar nästa tisdag, så det är bara att sätta fart. Har dessutom en del andra saker som jag ska läsa tills imorgon.

Tur att killarna är ganska länge på dagis idag så jag kan få lite gjort. Med en stor kopp te och en pro viva shot så är huvudet på topp och jag kan ägna några timmar till lite läsning. Inte alls dumt!
Förresten, är så glad för att det har gått bra att lägga lillkillen i sin nya säng. Jag trodde inte att det skulle vara så lätt. Vi har fått lägga honom max två gånger varje kväll och sedan har han somnat. Det är imponerande! Jag trodde det skulle bli mycket spring upp och ner, men inte. Skönt! Hoppas det fortsätter så!

Nej, nu ska böckerna fram, så på återseende!
/ Mrsfunky

Inga kommentarer: