onsdag 26 januari 2011

.Olika uppfattningar om vad som är coolt

Om man är 4 år eller 31 år så har man olika uppfattningar om vad som är coolt eller inte. Vissa saker som jag tycker är coolt tycker inte N om och tvärtom. Det är ju precis så det ska vara, man tycker olika om saker och ting. Nu senast har N kommit underfund med att det är väldigt skönt med mysbyxor och det har han ju helt rätt i. Dessutom är det coolt med mysbyxor och om han fick bestämma skulle han gå i mysbyxor varje dag. Där är vi lite oense. Visst är det skönt med mysbyxor men coolt, nja.....Jag vill inte att han ska gå i mysbyxor varje dag. Ngn gång ibland, absolut, men inte varje dag. Jag förstår honom, det är sååå skönt och visst vore det bra skönt att gå omkring i dem dag ut och dag in, men jag föredrar nog jeans.

Som sagt, vi tycker inte alltid lika om allting, men det är kul att han har åsikter om sina kläder och vad som är ok och inte. Han kan ibland komma och säga till mig; " mamma, vad fin du är i dag, eller, vilken fin jacka du har" . Då blir man glad!

Har precis avslutat lunchen, sent om sides. Det fick bli bacon och fetaostsallad, gott, gott!
Nu däremot ska jag försöka ta reda på tvätten.
På återseende!

/ Mrsfunky

1 kommentar:

Therese sa...

Hi hi jag håller på sonens linje ;-P Mest därför att jag själv går omkring i mysbyxor dagarna i ända... dock är det nog inte för att vara cool utan för att jag har lite mycket "volanger" för att komma i mina jeans ;-) *fniss* KRAM goa du!