tisdag 25 januari 2011

.Känns helt rätt!

Idag hade vi en spännande föreläsning på eftermiddagen, där en barnmorska ifrån förlossningen i Västerås var och berättade om hur det är att jobba där. Wow!!! Vilket jobb det verkar vara, så spännande och roligt. Visst undrar man hur man ska klara av allting, men jag har ju ett tag på mig innan vi är klara. Innan dess ska vi förlösa 50 barn, vara med på tre snitt, ett planerat och två akuta, samt vara med vid 50 andra förlossningar, men inte förlösa. Så ja, jag tror att jag kommer att känna att jag har lite erfarenhet innan jag blir klar. Jag tycker att det ska bli så spännande att få börja jobba som barnmorska. Tänk att varje dag ha födelsedagsfest =)
Visst finns det nackdelar oxå, men jag tror att dem positiva sakerna överväger det och dessutom har väl alla yrken sidor som är mindre roliga att tas med.
Den här första kursen är lite småflummig känns det som, men nästa kurs blir tuff. Då blir det mkt plugga av, så då gäller det att ha huvudet på skaft.
Förresten fick reda på idag att jag troligtvis inte kommer att få jobba ngt extra under studietiden, vilket känns lite tråkigt. Visst, det kan ju vara skönt att få vara ledig varje helg, men jag hade liksom räknat med att jobba lite extra då och då. Tydligen får man inte jobba extra när man får utbildningen betald, eftersom det räknas som heltidsjobb. Konstigt att man inte har fått mer information om det. Nåja, jag ska kolla upp det ordentligt imorgon.
Nu ska jag mysa lite med sonen innan han ska sova.
På återseende!

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: