lördag 15 januari 2011

.Nedräkning pågår

Håller på att räkna ner dagarna nu innan skolan börjar. Jag jobbar två nätter till bara efter denna natt och sedan är det snart dags för att börja i skolan. Ärligt talat börjar jag bli lite nervös, men det kommer nog att gå bra. Ska bli roligt att börja ett nytt kapitel i livet och helt ändra yrke. Jag tror nog att barnmorska skiljer sig ganska mycket ifrån jobbet som sjuksköterska. Ja det ska bli ett äventyr. Tänk den dagen man får vara med på sin första förlossning, häftigt! =)
Har lite ångest bara för att killarna kommer att få vara så mkt på dagis, men vad gör man. Som tur var blir det max tre långa dagar på dagis och sedan kanske en dag mellan kl 9-14. Dem långa dagarna kommer dem att vara på dagis mellan 7-17:30. Usch, jag lider med dem, men tyvärr har vi inget annat val. Jag kommer att sluta runt klockan 16 på dagarna men sedan har jag minst 1½ timmes bilfärd hem så jag är nog inte hemma förrän kl sex på dagarna. Det kommer att bli tuffa dagar för både mig och barnen och ärligt talat kommer jag att sakna mina små prinsar. Jag är van att få vara hemma så mkt med dem och nu kommer jag att plugga heltid. Nåja, det är ju inte för alltid. Å andra sidan kommer jag att vara ledig i stort sett varje helg och det är ju skönt.


I natt har vi haft ganska mycket att göra hittills. Det har varit blododlingar som ska tas, antibiotika som ska ges, patienter som har mått illa och kräkts så vi har fått byta rent i sängar, etc, etc...Som sagt fullt upp! Hoppas på lite mer lugn resten av natten.
Nu ska jag gå och ta mig en kopp te och sedan slöglo på tv:n.


Önskar er en fortsatt skön natt!





/ Mrsfunky

Inga kommentarer: