fredag 14 januari 2011

.Bebismys och sug efter våfflor

På eftermiddagen idag åkte jag och killarna en sväng till C och hennes två barn. N sprang ut ifrån dagis och blev överlycklig när jag sa att vi skulle dit. Sötnosen, han tycker så mkt om sin kompis och dem har så kul ihop. Det värmer hjärtat mitt att se hur kul han och kompisen L har när dem leker och busar.

C gräddade våfflor till barnen och sig och hjälp vad gott det luktade. Mmmm, det var inte lätt att hålla sig undan det inte, men jag klarade det tillslut. Kände mig bra stolt efteråt! Hade gärna tryckt i mig en våffla eller två med jordgubbssylt och glass till, men har jag bestämt mig så har jag och nu är jag motiverad till tusen
.
Jag älskar att umgås med C och hennes två barn. Är glad att vi lärde känna varandra för några år sedan. Hon betyder en hel del för mig och hennes barn är sååå söta. Lilltjejen är nu två månader och vilket charmtroll, sååå söt och mysig. Hon är underbar!
Ja, goda vänner växer inte på träd, men jag känner mig enormt tacksam över att jag har så många goda vänner. Tack, ni betyder mycket för mig!

Vänskap

(dikt av Siv Anderson)
Livet blir berikat
av kompisar och vänner.
Att människor vill dela
sånt man gör och sånt man känner.

Så mycket man får lära,
så mycket som blir sagt…
Så mycket som kan hända
i vänskaplig kontakt.

Ja, det ger så mycket glädje
att vara fler än en.
Att man har nåt gemensamt
i nuet… då… och sen…

Att ha just dig till vän
ger skäl till tacksamhet.
För du är bra på vänskap
- det hoppas jag du vet!




/ Mrsfunky

1 kommentar:

Therese sa...

Vilken järnvilja du har! Bra! Å vänner ska man verkligen hålla hårt i <3 Nu blir jag med nyfiken på rockringen, både billigare å tar mindre plats än en crosstrainer... Ha en fin helg goa du! <3 Kram