fredag 7 januari 2011

.Prickar, prickar, prickar

På nyårsafton när N vaknade hade han prickar över hela sig. Det såg ut nästan som nässelutslag och dem var över hela honom, men mest på ben och armar och rumpa. Han mådde inte dåligt för övrigt, ingen feber eller förkyld eller så. Dagen efter hade J junior prickar på kroppen och inget mer. I onsdags fick L dessa prickar och han har ju alltid varit känsligare, så han är överhopad med prickar. Hela han är full med prickar, armar, ben, rygg, mage, ansiktet, öronen, rumpan, ja, överallt. Han har ingen feber och är inte heller förkyld. Jag undrar ju vad det kan vara för ngt, jättekonstigt! Som tur var så verkar det inte klia, men jag lider ändå med honom, det ser jobbigt ut.

Ngn som vet vad det kan vara?

Idag blir det inte mycket som händer. Ska dammsuga lite, men annars ska vi bara ta det lugnt. Känner mig fortfarande lite seg efter att jag varit sjuk, men jag är glad att det inte blev värre. Två dagar med feber räcker gott och väl.
Ja så i natt blir det till att jobba igen, men nu bara två nätter. Skönt!
Nej, dags att gå och göra lite nytta.
Ha en trevlig fredag!
/ Mrsfunky

2 kommentarer:

En pojkmammas vardag sa...

Är det kanske något tvättmedel eller någon ny mat han reagerar på? Hoppas att prickarna snart försvinner!
Kram

Therese sa...

Du får kolla med jourmottagningen och höra med dom vad det kan vara..
Skönt att du är bättre, börjar själv bli seg!
Kram