torsdag 27 januari 2011

.Kvällsrutiner

Nu ligger båda killarna och förhoppningsvis så somnar dem snart. Vore skönt så jag kan få en lugn kväll för mig själv. Borde egentligen både städa och plugga, men jag tror jag hoppar det och sätter mig i soffan och slappar istället. Det andra kan jag göra imorgon istället.


Killarna sitter och tittar på tv innan läggdags

N har kommit på att det finns ett jätteroligt bilspel på min mobil (ung som Mariokart) och vill gärna spela det både en och två gånger. Man får inte ha sin mobil i fred inte, det ska börjas i tid =)

L älskar teletubbies, så ikväll blev fick det bli det.

N med min telefon, kan knappt slita sig.

Båda barnen har alltid varit lätta att lägga på kvällarna. Vi har bara lagt dem i sina sängar och sedan har dem somnat själva. Så skönt! Vissa kvällar läser vi en saga, men ibland blir det ingen utan då får dem sova ändå. Innan dem lägger sig ber vi Gud som haver och sedan släcker vi lampan och säger godnatt. N brukar vilja lyssna på en sagocd innan han ska sova, så det brukar han få göra. Oftast har han somnat innan sagan är slut.

Ja, det är skönt att det går så bra att lägga dem, hoppas det fortsätter så även när dem blir större.

Vad har ni för rutiner på era barn?

Nej, nu börjar magen göra sig påmind om att den inte har fått mat på ett tag, så bäst att gå ner och äta ngt.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

/ Mrsfunky

1 kommentar:

cecce sa...

Vilka söta små killar du har:-)
Mina barn är så stora nu så det enda jag måste hålla på är tiden...vilket det tajats omen hel del. För lillan brukar jag läsa innan hon somnar!

Ha en fin kväll!

Kramar