fredag 28 januari 2011

.Strular med lönen

I förrgår var det lönedags och jag var riktigt spänd på att få se lönen, med tanke på att jag hade jobbat hela jul och nyår samt jobbat lite extranätter. Vad händer då, jo jag får knappt ngn lön alls. Mina extranätter skulle jag få betalt för först i februari, ob:n skulle vi få några veckor senare pga att vi precis har bytt lönesystem och allt, samt att jag inte fick några pengar för att jag studerar, vilket jag ska få. Summa summarum, jag fick ca 4000 kr, vilket man inte kommer särskilt långt på. Snacka om att bli irriterad. Frågan är nu bara hur länge det dröjer innan jag får resten av pengarna. Måste jag vänta tills i slutet av februari eller....?! Det värsta av allt är att ingen verkar ha koll på ngt. När jag pratar med chefen så säger hon en sak och pratar jag med löneassistenten säger hon en sak, så det är ju inte så lätt.
Nej, jag är glad att jag inte jobbar som chef, för det kan inte vara lätt.

/ Mrsfunky

1 kommentar:

Therese sa...

Nej, du ska vara glad över att inte behöva vara chef...Är inte lätt alla gånger=)
Kram