torsdag 27 maj 2010

.Tacksamhet

Det finns så mkt som jag får vara tacksam för:
- att jag har mat på bordet
- att jag har en underbar man och två underbara barn
- min familj och mina vänner
- att jag har ett jobb att gå till
-vårt stora fina hus som jag älskar
-att jag har ngn som bryr sig om mig precis för den jag är, trots mina fel och brister.

Är inte det underbart!

Tacksång
Tack att du är med mig varje dag,
och att jag får ha det så bra.
Du bryr Dig om mig, jag älskar Dig.
Tack för mamma och för pappa,
för min syster och min bror.
Du bryr dig om oss alla,
vi får tro på Ditt ord.

Jesus, jag vill tacka Dig.
Tack Jesus, för att du bryr dig om mig.
Tack för denna dag, som är idag.
Och att Du även är med nästa dag.
Jag får gå med Dig, tack Jesus.

Den här låten är med på en av N´s barnskivor och jag tycker att den är så bra. Den är så talande och jag tycker det är viktigt att barnen redan i tidig ålder får lära sig att vara tacksamma, för det finns så många människor i vår värld som inte visar tacksamhet utan istället bara visar avundsjuka och bitterhet och det gör mig så ledsen.

Inga kommentarer: