tisdag 25 maj 2010

.Smaskigt och spännande Kolmårdenpaket

Stjärnholms slott, vid en
vik av Östersjön mellan
Nyköping och Oxelösund,
har anor från 1600-talet.
Bara en halvtimmes bilfärd
från Stjärnholms slott ligger
nordens största djurpark,
Kolmården med
cirka 1000 djur och en
värld full av spännande
och roliga upplevelser..

Så står det på Stjärnholms hemsida... och det verkar riktigt härligt!






Ja, vi har nu bokat en natt på slottet, samt två dagars entré på Kolmården. Vi åker dit första helgen i juli och det ska bli riktigt kul! Tänk att få bo hela familjen på ett slott, inte illa.

Ska bli skoj att se hur N kommer att reagera, han som älskar djur. Veckan efter åker vi ner till Danmark en vecka med syrran och hennes familj, ska oxå bli väldigt mysigt. Har inte varit så mkt i Danmark förut, så det blir spännande!

Vad ska ni göra i sommar?


3 kommentarer:

Therese sa...

Guuud så mysigt med kolmården å övernattning på slott!!! Vi har just inga planer sedan sommarns reskassa på 10 000 gick till rep av bilen, blir sommarstugan för hela slanten...

Vi ska också på dop i helgen till några vänner som fick 21 dagar före oss :-)

Och tomtar och troll var en STOR favorit även för mig!

Ha en fin kväll <3

carola sa...

wow, vilket ställe..
Kolmården är bara bäst, var där förra året.
Jag vela inte åka hem:)

För oss blir det småutflykter i år bara, jag jobbar hela sommaren.
Eskilstuna zoo är inplanerat, en helg i husvagn med våra grannar.

Ja, den här idioten har förstört min dotters liv men går fri.
Detta rättsamhälle gör mig galen.
Stor kram

Sara - Thaison sa...

Godmorgon Louice,

Vilken fin bild på dig i inlägget nedan!!!

Jag förstår känslan med sjuka barn. Det är den största gåvan man kan få MEN samtidigt kan och måste man få känna att det är lite jobbigt emellanåt. Sjuk barn och man själv måste vara hemma från jobbet kan vara påfrestande. Jag hoppas att det snart är bra igen.

Kolmården med övernattnign på slott låter ju hur mysigt som helst. Var det 2 dagar på kolmården? För det behövs nästan. Det finns så mycket att titta på.

Om man ska åka till Thailand och vill resa runt så finns det massor av ställen. Det beror på vad för typ av semester ni är ute efter. Jag tycker helt klart Aonang (där jag bor) sedan är det många som åker till Phi Phi och sedan vidare till Koh Lanta. Jag personligen är inte så förtjust i Lanta. Då åker jag hellre till Khao Lak. Vill man ha shopping så är det Bangkok som gäller eller Phuket. Sedan finns det många små öar som man kan besöka där det är väldigt enkel standard.

kramis