måndag 24 maj 2010

.Det tar visst aldrig slut =(

Nej, det tar visst aldrig slut på sjukdomar i det här huset. Hämtade killarna ifrån dagis på eftermiddagen och ja, då var lillkillen sjuk igen. Hög feber och genomförkyld, hade över 39 i temp när vi kom hem. Jobbigt! Det var bara att gå hem och ringa jobbet och säga att jag inte kommer i natt. Det var väl inte så populärt kan jag lova, men vad gör man när barnen är sjuka och mannen inte kan vara hemma. Det är bara att gilla läget! Hoppas att han mår bättre imorgon så jag kanske kan gå till jobbet imorgon natt, men vi får se hur det utvecklar sig. Han har varit förkyld hela helgen, men ingen feber så det var väl väntat på ett sätt.
Tillråga på allt var N på ett toppenhumör när jag hämtade honom och har i stort sett gnällt och skrikit ända sedan vi kom hem. Ibland är dem billiga barnen! =)

Ja annars har det inte hänt så mkt härhemma. Sov till klockan var nästan tre och sedan var det bara att slänga i sig lite mat och sedan hämta killarna på dagis och ja, nu är vi hemma och försöker få tiden att gå tills det är dags för kvällsmat och sovdags. Båda killarna är supertrötta, men det är lite tidigt ännu!
På tal om ngt annat så har min lillkille börjat att sjunga och det låter så gulligt! Han kan inte så många ord ännu, men han sjunger "lille katt", dock inte med dem orden, men melodin är klockren och man hör att han försöker få fram orden. Min lilla kille, så stor redan!
Nej, nu ska jag gå och försöka engagera mig i killarna lite och sedan är det dags att fixa lite middag. Ikväll får det bli korvstroganoff och ris.

Hoppas ni har haft en skön måndag och att ni får en fortsatt trevlig vecka.
Kramar

Inga kommentarer: