fredag 21 maj 2010

.Från sol till regn

Var tog det vackra vädret vägen?! Idag regnar det ordentligt så ngn utedag kan vi ju glömma, om det inte slår till och blir sol och varmt på eftermiddagen vill säga.
Killarna var uppe med tuppen idag, klockan sex kom N in till oss och tio minuter senare hörde jag lillprinsen ligga och ropa på mig så en kvart i sju gick vi alla upp och gjorde oss i ordning. Konstigt nog var jag inte trött idag, kanske beror på att lillen har börjat sova utan att vakna en endaste gång på nätterna. Skönt! Han har inte varit vaken så mkt förut heller, men han brukar kunna vakna två -tre gånger och vilja ha napp eller trasa. Nu sover han dock hela natten utan att vakna, underbart!
Får snart besök av en kompis och hennes två barn, så förmiddagen vet jag vad vi gör i alla fall. Hade hoppats på att vi skulle kunna vara ute, men det lär bli fullt ös inne istället. Får försöka aktivera dem lite så dem slipper röja hela övervåningen =) N tycker det är kul att spela spel, speciellt när han har kompisar, så det kanske får bli några omgångar Bamseyatzy eller annat.

Resten av dagen har vi ingenting inplanerat utan vi tar dagen som den kommer. Ser framemot en mysig kväll med min underbara familj och en skön och trevlig helg. Vi har ingenting inbokat på hela helgen och det är inte likt oss. Det känns faktiskt riktigt bra!

Nu ska jag plocka ur diskmaskinen innan dem dyker upp.
Ha en underbar fredag!
Kramar

Inga kommentarer: