måndag 31 maj 2010

.Grillade kycklingklubbor och jordgubbar

Vilken underbar dag vi har haft idag jag och killarna! =) Jag kan bara blunda och tänka på hur otroligt välsignad jag är som har en sådan fin familj, sådana underbara små barn och en sådan fantastisk man. Jag älskar er såååå mkt!
När mannen kom hem ikväll så åkte jag och N till Ica Maxi och handlade lite. Det var inte så mkt folk där ikväll så det var riktigt skönt. N var så duktig och tjatade inte om ngt. Bra gjort!
När vi kom hem så satte mannen på grillen och sedan började jag med maten. Det blev grillade kycklingklubbor, grillad majs och sallad med ruccola, avokado, gurka, körsbärstomater. Mums, inte helt fel inte! N hade beställt hamburgare och pommes, så han mumsade på det istället och var helnöjd!
Köpte även hem färska jordgubbar, så när mannen är klar med att tvätta bilen ska vi mumsa på färska jordgubbar och dricka kaffe. Mmm, finns det ngt godare på sommaren än färska jordgubbar. Jordgubbar = sommar!

Ska gå och se efter om lillsnutten har somnat, det var mkt bus när han skulle lägga sig, så man vet aldrig.
Ha en fortsatt skön måndagskväll!

2 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Grillat är aldrig fel, alltid gott!! =)

Ny superbraig tävling hos mig ;)

Kram

Sara sa...

Tack för din kommentar!
Ja, det är verkligen syskonkärlek.
Hur gamla är dina?

Gott det lät förresten! Det är kanske nått man ska satsa på i helgen =)

Ha en toppendag!
Kram Sara