torsdag 6 maj 2010

.En riktig pedant =)

Jag är och har alltid varit en pedant och ibland blir det nästan för mkt. Samtidigt har jag inte så lätt att bara släppa det och låta det bli rörigt och smutsigt hemma. Jag vill ha ordning och jag ser till att det blir det, men ibland blir jag så trött på mig själv och min ordning. Jag önskar att jag kunde släppa på kraven bara ibland, men nej! Än så länge har det ju funkat, så varför sluta med ngt som fungerar. Dessutom märker jag på barnen att dem oxå gillar ordning. Visst stökar dem till, men jag får dem oxå till att städa upp det sedan och då lägger dem sakerna på sina rätta ställen och lägger man dem fel så säger N till. Det är ordning på torpet!

På tal om N var han lika trött idag när vi kom hem. Han somnade till på gungan ute, men ville inte lägga sig sedan, så det gick ganska bra ändå idag. Jag lider verkligen med honom! Fy för att vara så trött att man somnar vid matbordet eller när man sitter och gungar, då är man bra trött! Vi har tillbringat den största delen av eftermiddagen ute och sedan gick vi in för att hinna städa lite, men jag hann bara med nedervåningen, så övervåningen får klara sig tills imorgon, men det ska väl gå.
Nej, nu borde jag gå och fixa mig ngt att äta, men det är bara så tråkigt när man är själv. Jag får väl ta mig en tallrik yoghurt eller så, eller kanske en smoothie med jordgubbar. Det är aldrig fel!

Ha en fortsatt trevlig torsdag kväll!
Kramar

Inga kommentarer: